»Delovati na jogijski način pomeni, da se temu, kar počnemo,  posvečamo z brezhibno pozornostjo. Tako je torej pozornost temeljna kakovost delovanja.

Nobene potrebe ni po prepričanjih, preprosto ste opazovalec, samo priča vseh dejanj in pozorno opazujte, kako stvari dojemamo.«

                                                                                                                                  Krishnamacharya

Jin joga je počasna različica priljubljene moderne jogijske vadbe, pri kateri se namesto

hitrega, dinamičnega gibanja, položaji zadržujejo dlje časa, običajno tri do pet minut ali več.

Ponuja priložnost za sproščeno uživanje v prizemljeni praksi, ki ima izjemne koristi za telo, um in duha.

Jin položaji so pasivni in se večinoma izvajajo na tleh, sede ali leže. Čeprav vadba zaradi tega deluje kot  enostavna in preprosta, je treba poudariti, da ni vedno lahka in udobna. Pogosto nas popelje izven običajnega območja udobja, v čemer pa se ravno skriva njeno glavno bistvo in veliko koristi.

Cilj jin joge na telesnem nivoju ni vplivati toliko na mišična tkiva, kolikor bolj je pomembno pozitivno obremeniti in doseči globoke organe, vezivna tkiva (kite, vezi, fascijo) in sklepe (kolki, ramena, hrbtenica), kar vodi do regeneracije, energijske pretočnosti, pomlajevanja, močnejšega, bolj vzdržljivega in prožnega telesa. 

Yin joga je edinstvena po tem, da od nas zahteva dovoliti telesu naravno mehčanje in sprostitev v neobičajnem položaju, brez siljenja, napenjanja ali nezdravega naprezanja. Pri tem so lahko v pomoč različni pripomočki (blazine, pasovi, jogijski bloki) s katerimi prilagodimo položaj variaciji, ki ustreza pripravljenosti našega telesa. Sčasoma in spontano, ko smo dovolj pripravljeni, lahko položaje postopoma nadgrajujemo. 

supported-backbend-with-yoga-bolster-800x534.jpg

Čas, ki je na razpolago pri zadrževanju, koristno uporabimo za poslušanje in pozorno spremljanje odzivov telesa ter prilagajanja položaja svojim zmožnostim in sposobnostim. Na duhovnem nivoju jin joge se torej moramo obrniti najprej vase in upoštevati, kaj nam sporoča telo, ter biti prijazni do samih sebe.

 

Cilj jin vadbe je najti umirjenost in sproščenost v sebi, ter potrpežljivo, zdravo vztrajanje v ne najbolj običajnih jogijskih izzivih. Hkrati s posvečanjem pozornosti vzdrževanju enakomernega in umirjenega dihanja omogočimo umu, da se zaveda sedanjega trenutka in spočije od stalnega premlevanja preteklosti in prihodnosti.

75_edited.jpg
01 (11)_edited.jpg

Jin joga je meditativna različica prakse in njeno poslanstvo lahko razumemo kot orodje za pripravo na kasnejše zahtevnejše tehnike uravnoteženja telesa in duha, ki postopoma vodijo do višjega stanja zavesti. Vztrajanje v osnovnih jin položajih nam lahko kasneje med meditiranjem pomaga, da dosti lažje in dlje časa sedimo v položaju za meditacijo, ne da bi nas motilo ali pa bi sploh čutili bolečine v kolkih ali kolenih. Hkrati pa je tudi um že pripravljen na zavedanje notranjosti, prepustitvi miru in tišini, kar olajša naš nadaljnji razvoj na duhovni poti.